زیارت عاشورا یخچال برفی - حیات خلوت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یخچال برفی
برچسب ها: بازی با کودک (2)، | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

زمستان های اصفهان سرد بود و خشک. ما دلمان لک زده بود برای روزهای برفی تهران که نه آنقدر سرد بود که یخ بزنیم و نه آنقدر خشک که دلمان بگیرد. سرمای قم از اصفهان هم بیشتر است ولی روزهای برفی هم دارد و ما توانستیم بعد از چند سال، حس و حال روزهای برفی را دوباره تجربه کنیم و پسرکمان کمی گلوله برفی پرت کند و آدم برفی مینیاتوری بسازد. ولی سرما در قم دوام چندانی نداشت. دو ماه بیشتر طول نکشید و هوا دوباره رو به گرمی رفت.

بازی امروز ما مناسب کوچولوهایی است که آدم برفی ساختن را فقط در کتاب ها و کارتون ها می توانند ببینند.

برای این که یک یخچال برفی داشته باشید، احتیاج دارید به دو دایره بزرگ برای چشمها، 3 دایره متوسط برای دکمه ها، 5 دایره کوچک برای دهان و یک مثلث نارنجی برای بینی. 

ما از ابتدا لو ندادیم که چه بازی می خواهیم بکنیم و تمام مراحل را با کمک پسرکمان انجام دادیم. از وسایل مختلف مثل دهانه فنجان و شابلون برای کشیدن دایره استفاده کردیم، دایره ها را با هم بریدیم، شمردیم و آماده کردیم. و تمام این مراحل خودشان زمینه آموزش های مختلفی برای پسرکمان بود.

برای شال گردن یخچال برفی هم از کاغذ کادو استفاده کردیم و آن را در جایش ثابت چسباندیم.

بعد پشت تمام دایره ها و مثلث را آهنربا چسباندیم. اگر آهنربای متری دم دستتان است، خیلی بهتر می توانید این کار را بکنید. ما از "مگنت" استفاده کردیم.

آنوقت از پسری خواستیم که چشمانش را ببندد و خیلی سریع یخچال برفی را آماده کردیم. وقتی پسر کوچولو چشمانش را باز کرد خیلی خیلی ذوق زده شد. با این یخچال برفی، کلا فضای آشپزخانه مان عوض شد.

بعد یک صندلی زیر پایش گذاشتیم تا هر طور که دوست دارد چهره یخچال برفی را تغییر بدهد. ابتدا خودمان چند ایده بهش دادیم و بعد کار را دست خودش سپردیم.

از این بازی برای فعالیت های ریاضی هم می توان استفاده کرد، مثل شمردن دایره ها و یا مرتب کردن دایره ها از بزرگ به کوچک و...

یاعلی

 

سن علی: هنوز 3 سال و 11 ماه

 

پ.ن: نمی دونم پیکوفایل چه مشکلی پیدا کرده که عکسهای یادداشت قبلی باز نمیشن. سایت آپلودم رو عوض کردم. امیدوارم که دیگه مشکلی پیش نیاد.



نویسنده : ام علی
تاریخ : جمعه 92 بهمن 4
زمان : ساعت 2:37 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 246074
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 15
تعداد کل پست ها: 98

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا