زیارت عاشورا دارالقرآن مجازی- جلسه 4- آیه موضوعی 3 - حیات خلوت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقرآن مجازی- جلسه 4- آیه موضوعی 3
برچسب ها: دارالقرآن مجازی (15)، | نظر

این جلسه: الَّذِى جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَ السَّمَاءَ بِنَاءً 

بسم الله

سلام به همه دوستان قرآنی حیات خلوت ما.

امروز با این آیه اومدیم: الَّذِى جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَ السَّمَاءَ بِنَاء(بقره/22)

1) طبق معمول، ابتدا --فلش کارتها-- را آماده کنید و در اختیار کودکان قرار دهید.

2) داستان زیر را پرینت کنید و برای کودکان بخوانید. اگر برگه ها را به همین ترتیب و به صورت پشت و رو پرینت بگیرید، بهتر است.

داستان آیه موضوعی3-1   داستان آیه موضوعی3-2   داستان آیه موضوعی3-3   داستان آیه موضوعی3-4   داستان آیه موضوعی3-5   داستان آیه موضوعی3-6

3) تصویر زیر را به تعداد بچه ها چاپ کنید.

برگه کار آیه موضوعی3-1

4) تصویر زیر را هم به تعداد کودکان چاپ کنید. توجه داشته باشید که در هر برگه، تصاویر 4 بار تکرار شده، به همین دلیل به تعداد یک چهارم کودکان، برگه ها را پرینت بگیرید. تصاویر را برش بزنید. قرار است کودکان هر یک از این شکل ها را روی برگه قبلی بچسبانند.

برگه کار آیه موضوعی3-2

5) پیش از آنکه برگه ها را در اختیار کودکان بگذارید، نحوه کار را برایشان توضیح دهید: تصویر 1 را به آنها نشان دهید و بگویید که این أرض است. سپس هر یک از اشکال تصویر 2 را بردارید، نام تصویر را از کودکان سوال کنید، اگر از واژگان قرآنی برای نام اشکال استفاده کنید، بهتر است. سپس از آنها بپرسید که آیا این شکل روی أرض است یا در سماء است. وقتی بچه ها جواب دادند، پشت تصویر چسب بزنید و آن را در جای خودش بچسبانید.

6) برگه، اشکال و چسب ماتیکی در اختیار کودکان بگذارید تا همان کاری را که برایشان توضیح دادید، انجام دهند. در حین کار، آنها را راهنمایی کنید و هنگامی که بچه ها مشغول کار هستند، آیه را برایشان زمزمه کنید.

7) برای مرور آیه در جلسات بعد، برگه زیر را پرینت کنید، رنگ بزنید، ببرید و هر شکل را روی یک تکه مقوا بچسبانید تا به شکل کارت در بیایند.

برگه کار آیه موضوعی3-3

روی تخته وایتبرد، یک خط صاف افقی بکشید تا نشان دهنده زمین باشد. کارت ها را یکی یکی بردارید و نام تصویر روی آن را از کودکان بپرسید، سپس سوال کنید: علی الأرض یا فی السّماء؟ مثلا بپرسید: النجم (ستاره) علی الأرض یا فی السماء؟ وقتی کودکان جواب دادند، از یکی از آنها بخواهید پای تابلو بیاید و کارت را در جای خودش بچسباند، روی خط برای «علی الأرض» و بالای خط برای «فی السماء». سپس به کودکان بگویید: النجم فی السماء. در این زمان می توانید آیه را بار دیگر تکرار کنید.

برای چسباندن کارت ها می توانید از چسب نواری استفاده کنید و یا اگر تخته مغناطیسی در اختیار دارید، پشت کارتها را آهنربا بچسبانید تا کودکان بتوانند به راحتی آنها را در جای مناسب قرار دهند.

8) داستان را به تعداد کودکان چاپ کنید. هر برگه را  از وسط ببرید تا به صورت یک کتاب در قطع A5 دربیاید. کار را با طلق و شیرازه، ثابت کنید (می توانید طلق و شیرازه A4 را با کاتر نصف کنید و از آن استفاده کنید.). به هر کدام از بچه ها یک کتاب بدهید تا در خانه همراه والدینشان بخوانند.

9) انشالله در آینده یک کاردستی هم برای مرور این آیه، در اختیارتان می گذارم.

 



نویسنده : ام علی
تاریخ : یکشنبه 91 بهمن 29
زمان : ساعت 12:16 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 245684
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 21
تعداد کل پست ها: 98

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا