زیارت عاشورا یادداشت های قرآنی 16 - حیات خلوت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یادداشت های قرآنی 16
برچسب ها: یادداشت های قرآنی (26)، معرفی کتاب (4)، | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

قبلا در مورد کتابهای سوره های بهار نوشتم.

یکی از تصاویر این کتاب مربوط به سوره لیل است.

 

سوره لیل

 

علی که یکسال و نیمه بود، دوست داشت کتابها رو سریع ورق بزنه، وقتی به این تصویر میرسیدیم، من به اون آقای چاق اشاره می کردم و می خواندم: وَ أَمَّا مَن بخَِلَ وَ اسْتَغْنی (لیل/8) و دستم را شکل دست همین آقاهه بالا می آوردم و می گفتم:آلالالالا (صداش رو نمیشه درست بنویسمشوخی حق مطلب ادا نمیشه) علی از این ادا و اطواری که سر این صفحه در می آوردم خوشش می اومد. می خواستم ارتباط بخیل بودن و رد کردن یه نفر دیگه رو با این اشاره بهش نشون بدم. گاهی اوقات هم با دست می کوبیدیم روی تصویر همین آقا چاقه و می گفتیم:بد.

بزرگتر که شد یعنی حدود 2 سال، کمی بیشتر سر این صفحه مکث میکردیم. براش تصویر بالا رو هم میگفتم. یعنی این آیه رو می خوندم: فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى‏ وَ اتَّقَى‏(لیل/5) و بعد می خندیدم و می گفتم ممنون.

2 سال و نیمش که شد، براش توضیح دادم که این آقای تصویر بالا داره به دوستش کمک می کنه ولی این یکی آقاهه بخیله و به دوستش کمک نمیکنه و میگه: آلالالا پوزخند

علی حدود 2 سال و نیمش بود که حس مالکیت در درونش بروز پیدا کرد! قبلا به راحتی وسایلش رو به دیگران میداد ولی حالا دیگه این کارو نمیکنه. منم بهش می گم:بخیل شدی، به دوستت میگی:آلالالا. فوری می گه:نه. بعد بهش می گم که اون آقاهه تو کتابت چه کار بدی کرده بود، تو "فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى‏ وَ اتَّقَى‏" بشو.

این روش خیلی از اوقات جواب میده البته نه همیشه.

می تونین امتحانش کنین.



نویسنده : ام علی
تاریخ : یکشنبه 91 آذر 26
زمان : ساعت 1:22 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 246135
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 29
تعداد کل پست ها: 98

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا