زیارت عاشورا اهمیت تربیت کودک 1 - حیات خلوت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اهمیت تربیت کودک 1
برچسب ها: پرورش کودک (7)، | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

تربیت کودک

 

سلام علیکم

روزهای یکشنبه متعلق به مادر و پدر بزرگوار وجود است و ما بر آن شدیم که به امید خدا، در این روز شریف به یُمن اختصاص به این بزرگواران، در باب تربیت فرزند صحبت کنیم. امید که مقبول درگاه حضرات علیهم السلام قرار گیرد.


از همان زمانی که به شما گفتند صاحب فرزند شده اید، در عین حال که احساس شکر و شعف می کنید، بار مسئولیت پرورش موجودی به نام انسان، بر دوشتان سنگینی می کند. انسانی که شگفت ترین مخلوق خداوند است و استعداد اتصاف به همه ی صفات و کمالات الهی را دارد و اینک شما مفتخر شده اید که جلوه ی ربوبیت حضرت حق در این سیر با عظمت باشید چرا که این سیر جز با تربیت حقیقی که عمده ی بارش بر دوش شماست، میسر نمی شود.

امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه شریفه ی «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» (سوره مائده/32) می فرمایند: «هر کس، انسانى را از مرگ رهایى بخشد، چنان است که گویى همه مردم را زنده کرده است.» و در ادامه متذکر می شوند که تربیت فرزند صالح از مصادیق عمل به این آیه می باشد زیرا فرزند صالح، جهانی را اصلاح خواهد کرد. عالم بزرگ اخلاق، حضرت آیت الله مظاهری در بسط این فرمایش حضرت، می گویند: «به نظر بنده، ثواب تربیت فرزند از ثواب همه ی عمل های صالح بالاتر و عالی تر است، بچه امانت است، امانتی سنگین که اگر بگوییم بعد از قرآن و عترت سنگین ترین امانت است، دروغ نگفته ایم

متآسفانه امروز، تحت سیطره ی فرهنگ غرب و فضای مدرنیسم، مقوله تربیت فرزند از جایگاه خود خارج شده و اهمیتش را از دست داده است تاجایی که غفلت خانواده ها نسبت به این امر مهم، روزنه ای را ایجاد کرده که از طریق آن، ضربات جبران ناپذیری بر بنیان خانواده وارد می آید و این در حالی است که دین مبین اسلام بر اهمیت این موضوع تأکید فراوان نموده است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ» (سوره تحریم/6) :اى کسانى که ایمان آورده‏اید خود و خانواده خویش را از آتشى که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید؛

از وظایف اصلی مومن آن است که نسبت به تربیت ایمانی خانواده و فرزندانش حساس باشد و خانواده ای را تربیت نماید که اعمال و رفتار آنها مرضیّ خداوند متعال باشد تا آتش، دامنگیر این خانواده نگردد. آری؛ آنچه که خداوند متعال از ما انتظار دارد، تربیت فرزندانی است که مورد رضایت او باشند. با در نظر گرفتن این اصل و اهتمام به آن، فرزندانی وارد جامعه می گردند که با حفظ دین داری و سلامت ایمان، به بهترین شکل به ایفای نقش اجتماعی خود پرداخته و افرادی خدوم و تأثیر گذار برای جامعه خویش خواهند شد.

به امید خدا در آینده، در باب تربیت فرزند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 



نویسنده : ام علی
تاریخ : یکشنبه 92 مرداد 20
زمان : ساعت 7:9 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 245688
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 21
تعداد کل پست ها: 98

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا